„ Alla vi barn i Bullerbyn – Lektura inaczej”.
04 lut 2025
Klasa trzecia w styczniu wzięła udział w projekcie „ Alla vi barn i Bullerbyn – Lektura inaczej”.
Podczas czytania wspaniałej książki autorstwa Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” zadaniem uczniów było najpierw gromadzenie przedmiotów do pudełka ( metoda ta nazywa się „ Lektura w pudełku”). Następnie każdy z uczniów mógł zaprezentować wszystko, co udało mu się uzbierać – trzeba było podać argumenty dlaczego właśnie takie przedmioty uczeń postanowił przechować.
Drugim zadaniem było przygotowanie tzw. lapbooków lub plakatów o Szwecji. Najpierw uczniowie poznali najważniejsze informacje o tym pięknym skandynawskim kraju podczas lekcji, po czym wykonali śliczne prace.
Kolejnym etapem projektu było wykonanie makiet Bullerbyn – dzięki czemu uczniowie mogli wspólnie podejmować decyzje i dzielić się zadaniami. Było to zadanie, które świetnie integruje grupę oraz uczy współpracy i komunikacji.
Dalsze zadanie – również należące do metody aktywizującej- polegało na wykonaniu plakatów przedstawiających wybrane postacie z książki. Uczniowie mieli dzięki temu dokonać charakterystyki i opisu bohaterów.
Ostatnim już zadaniem było wcielenie się w rolę dzieci z Bullerbyn! W tym dniu cała klasa trzecia wraz z wychowawczynią przenieśli się w wiek XIX do małej szwedzkiej miejscowości . . .
Wszystkie zadania miały na celu przede wszystkim utrwalić treść lektury, umożliwić pracę indywidualną oraz grupową, a także świetnie się przy tym bawić. Uczniowie jak zwykle wykazali się ogromnym zaangażowaniem oraz kreatywnością! Już pytają kiedy będą mogli omawiać kolejną lekturę
Galeria zdjęć